nedeľa 29. januára 2017

Môžem byť ako Margo , no som to len ja.

Keď som sa narodila, mohla som sa stať niekým ako je Margo Roth Spiegelman, hlavná hrdinka jednej z mojich obľúbených kníh, Papierové Mestá od Johna Greena. Margo je dievča, ktorým by som ja osobne chcela byť. Zažívať dobrodružstvá ako ona. Újsť a vrátiť sa až o pár dní. Prežiť niečo , čo moji rovesníci nie. Byť na škole legendou, o ktorej každý rozpráva. Tak isto som mohla byť ako Merida z rozprávky Brave. Ryšavé dievča, so slobodným duchom, ktorá sa ani za svet nechce vydať. Jazdiť na koni popri západe slnka s lukom na chrbte. Ale som to len ja.
Každý večer, keď zaspávam, len tak zavriem oči a predstavujem si ako som niekto. Raz utekám po lese na koni. Inokedy ma nejaký neznámy chlapec vezme na nejaké dobrodružstvo, ako vzala Margo Quentina. Nikdy si ale nepremietam to, čo som spravila cez deň. Moje dni sú totiž až príliš jednotvárne. Sedím za počítačom, čítam knihu, pomôžem s niečím mamine a takto dookola. Občas si poviem

"Teraz je ten deň, idem von a vrátim sa až zajtra."
No vždy sa zastavím. Rozmýšľam nad tým, čo by moje konanie mohlo spôsobiť. Keby odídem, mamina by sa o mňa bála. Poprípade by volala políciu, že som sa stratila. Keby pravidelne utekám z domu, riešila by to sociálka a narobilo by to mamine ďalšie problémy, ako keby ich už teraz nebolo veľa.

Môj ujo mi raz povedal "Treba pod tebou zlomiť konár," alebo niečo také, kto by si to pamätal, keď si nepamätám ani len vlastné číslo. Pointou bolo ale to, teda aspoň ja to tak beriem, že sa príliš brzdím. Nič nedotiahnem do konca. Neletím. A ja chcem letieť. Chcem ísť von, zažiť dobrodružstvo, ktoré si budem navždy pamätať. Hovoriť o tom svojím deťom. Chcem byť niekým. Určite si teraz každý hovoríte, ale ty si niekto. Každý sme výnimoční a podobné tieto klišé frázy, ktorými si vlastne ani neuvedomujete čo hovoríte. Myslíte si aký je to super múdry citát. Si výnimočný. Čo to znamená. Jasné, každý sme výnimočný. Veď tak ako neexistujú dve vločky s rovnakou štruktúrou, neexistujú ani dvaja na chlp rovnakí ľudia. Ale ako mám vedieť čím som výnimočná, keď vlastne ani neviem, kto som? Teraz je všetko o peniazoch. Absolútne všetko. Chcete sa naučiť jazdiť na koni, zaplaťte si to. Chcete ísť niekam preč, zaplaťte si to. Vidíte a to je opäť to. Opäť sa pozerám na to, ako to je, nie na to ako to obísť. Príliš sa pozerám na následky môjho konania. Už nič nedokážem robiť spontánne a ak je toto dospeláctvo, tak nie ďakujem, ja dospelá nechcem byť. Ľudia príliš rozmýšľajú nad budúcnosťou. Nedokážu ŽIŤ! Žijú len preto, aby mali dobrú budúcnosť, aby mali dobrú školu, neskôr prácu, veľa peňazí a potom dom a skvelú rodinu. Ľudia žijú budúcnosťou. Žijú pre ňu a nie pre prítomnosť. A ja to chcem zmeniť. Nezmením svet to je jasné. Chcem zmeniť seba. Nechcem už naďalej sedieť na zadku a nežiť. Chcem žiť pre prítomnosť a nie pre budúcnosť. Myslím, že konečne som sa k niečomu odhodlala a niečo konečne spravím. Predsa len, tento blog mi aj tak slúži hlavne na to, aby som sa odhodlala zažiť svoje dobrodružstvá.



10 komentárov:

  1. Omg tento článok bol úžasny. Mam to nejko podobne myslim na nasledky čo by sa mohlo stať al by skm urobila nejaku vec ale snažím sa to zmenit ��krasne napisane��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Yey necitala som si to po sebe a pisem na mobile tak prepac tie male prekliky :D

      Odstrániť
    2. Ďakujem milión krát <3 Vždy som hrozne nervózna pri publikovaní nového článku ani nevieš ako veľmi si ma teraz potešila <3 A tie prekliky, viem to prečítať to je hlavné :) Ešte raz Ďakujem

      Odstrániť
  2. Na tento článok som natrafila až dnes ráno a ostala som šokovaná. Musela som si tvoj článok prečítať dvakrát aby som uverila tomu, že práve som narazila na dvojníka. Vo všetkom sme sa zhodli :) . Hlavne s Margo. Keď som prvýkrát čítala knihu Papierové mestá, ihneď mi prirástla k srdcu. Kniha, film, Margo. Byť takým človekom ako Margo.. Stále niekde utekať, byť tak slobodná, zažívať veľké dobrodružstvá. U nás asi nemožné. Ale je mi veľkým vzorom, inšpiráciou a veľa vecí sme mali podobné. Myslela som si, že vďaka tomu som čudná a iná, pretože chcem byť taká ako je ona. Ale dnes som natrafila na tento článok, na teba, a uľavilo sa mi, že nie som sama, že vždy je tu niekto, kto chce niečo zažiť ako Margo. Tiež vždy rozmýšľam že utečiem z domu, že konečne budem cítiť tú voľnosť. Úžasný článok! Krásne si to napísala. Určite sa toho drž a plň si svoje sny :) Dám ruky nohy do ohňa za to, že raz sa nám podarí byť ako Margo, zažijeme veľké dobrodružstvá a hlavne budeme žiť prítomnosťou! :) Pokračuj v tom. Je to skvelé :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na tisíc krát ďakujem !!! Každý jeden komentár ma hrozne teší. Chcem ťa uistiť ,že nie si divná a nie si ani jediná. Je nás tak veľa. Rojkov. Dúfam, že tak ako sa splnia moje sny, splnia sa aj tvoje a raz budeme Letieť! S láskou, Erika.

      Odstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Úžasně napsaný článek s pointou. Víc takových článků, prosím :)
    Já osobně občas nad následky přemýšlím dlouho. Jindy zase vůbec. :)

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento článok je tak neskutočne pravdivo napísaný až to bolí <3 vo všetkom s tebou súhlasím, v niečom z toho sa vidím, ale skladám pred tebou imaginárny klobúk za neskutočne dokonalý článok <3

    OdpovedaťOdstrániť